Protizánětlivé potraviny

Zánět je reakcí organismu na poškození. Pokud vás záněty trápí, vězte, že v boji proti zánětům nám pomáhá i jídlo: celozrnné potraviny, jídlo s vysokým obsahem omega-3 kyselin a antioxidantů. Konkrétně doporučit se dají například:

• Bobulovité plody

Jahody, maliny, rybíz, borůvky a další bobule mají vysoký obsah antioxidantů a fytochemikálií jako je antokyan, který chrání tkáně před poškozením a zabraňuje zánětům.

• Zázvor

Zázvor obsahuje gingerol, silná antioxidant, který pomáhá omezovat záněty.

• Kapusta

Tmavě zelené listy kapusty pomáhají zrychlit buněčnou regeneraci. Kapusta je také velmi dobrým zdrojem vitaminu K, o kterém je známo, že pomáhá regulovat zánětlivé procesy.

• Omega-3 mastné kyseliny

Konzumace omega 3 mastných kyselin potlačuje tvorbu zánětů v těle. Výbornými zdroji omega 3 jsou lněná semínka, dýňová semínka, konopná semínka a vlašské a makadamiové ořechy.

•  Papriky

Zásobárna širokého spektra antioxidantů a k tomu vitaminu C, E a flavonoidů.

•  Špenát

Špenát obsahuje spoustu různých flavonoidů, které fungují jako protizánětoví bojovníci. Obsahuje také množství antioxidantů, včetně vitaminu C, E, beta-karotenu a magnesia.

• Višně

Perfektní do jídla po cvičení. Obsahuje antokyany, které zabraňují vznik zánětu a brání poškození svalů.

•  Kurkuma

Známé koření indické kuchyně pomáhá omezit bolest svalů a kloubů.

Pavel Houdek

Dlouholetý vegan, sportovec, lektor a novinář. Vedle tohoto webu je také zakladatelem Vegan sport clubu a autorem e-booku Veganství prakticky.