Protizánětlivé potraviny

Zánět je reakcí organismu na poškození. Pokud vás záněty trápí, vězte, že v boji proti zánětům nám pomáhá i jídlo: celozrnné potraviny, jídlo s vysokým obsahem omega-3 kyselin a antioxidantů. Konkrétně doporučit se dají například:

 

  • Bobulovité plody

Jahody, maliny, rybíz, borůvky a další bobule mají vysoký obsah antioxidantů a fytochemikálií jako je antokyan, který chrání tkáně před poškozením a zabraňuje zánětům.

  • Zázvor

Zázvor obsahuje gingerol, silná antioxidant, který pomáhá omezovat záněty.

  • Kapusta

Tmavě zelené listy kapusty pomáhají zrychlit buněčnou regeneraci. Kapusta je také velmi dobrým zdrojem vitaminu K, o kterém je známo, že pomáhá regulovat zánětlivé procesy.

  • Omega-3 mastné kyseliny

Konzumace omega 3 mastných kyselin potlačuje tvorbu zánětů v těle. Výbornými zdroji omega 3 jsou lněná semínka, dýňová semínka, konopná semínka a vlašské a makadamiové ořechy.

  •  Papriky

Zásobárna širokého spektra antioxidantů a k tomu vitaminu C, E a flavonoidů.

  •  Špenát

Špenát obsahuje spoustu různých flavonoidů, které fungují jako protizánětoví bojovníci. Obsahuje také množství antioxidantů, včetně vitaminu C, E, beta-karotenu a magnesia.

  • Višně

Perfektní do jídla po cvičení. Obsahuje antokyany, které zabraňují vznik zánětu a brání poškození svalů.

  •  Kurkuma

Známé koření indické kuchyně pomáhá omezit bolest svalů a kloubů.

Pavel Houdek

Pavel Houdek

Dlouholetý vegan, sportovec, lektor a novinář. Vedle tohoto webu je také zakladatelem Vegan sport clubu (http://sportuj.veganka.cz) a lektorem přednášek o veganství .

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>