Veganství – jak začít (podcast)

Náš první podcast se na pětatřiceti minutách věnuje otázce přechodu na veganskou stravu; namísto složitých tabulek s hodnotami vitamínů a ještě složitějšími pravidly jejich kombinování nabízí desatero jasných a snadných rad, se kterými je přechod na veganskou stravu naprostá hračka.

Přejeme příjemný poslech. Vaše postřehy, dotazy, návrhy na témata dalších podcastů atd. uvítáme v komentářích pod tímto článkem.

Zůstaňte naladěni.

Psané shrnutí rad z tohoto podcastu najdete ve formě článku tady.

Pavel Houdek

Pavel Houdek

Dlouholetý vegan, sportovec, lektor a novinář. Vedle tohoto webu je také zakladatelem Vegan sport clubu (http://sportuj.veganka.cz) a lektorem přednášek o veganství .

Jeden komentář k “Veganství – jak začít (podcast)

  • 10.2.2014 at 15.01
    Permalink

    Ad rada #9: Příliš bych nedoporučoval doplňovat jód pomocí mořských řas, protože množství jódu se může velice lišit:

    „If you regularly eat seaweed (multiple times a week), you will probably get adequate iodine from the seaweed. However, the availability of iodine from seaweed is variable and it can provide too much iodine. Cases of iodine toxicity reported in scientific journals are often from excessive amounts of kelp and kelp tablets.“ (http://veganhealth.org/articles/iodine#rec)

    Doporučuju pít Vincentku – sklenici týdně (http://www.goveg.cz/vyziva/popup.php?action=veg1alt), nebo štamprli jednou za 2-3 dny a pokud solíte, používat sůl obohacenou o jód. (Pozor, přírodní mořská sůl obsahuje jen málo jódu, nebyl-li do ní přidán při balení. Viz „It is a myth (often also false advertising) that “natural” sea salt contains significant amounts of iodine.“ [http://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/es0719071])

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>