O nás/zapojte se

E-mail:

vegan (a) veganka.cz


Veganství

Veganství je pro nás formou protestu a odporu proti tomu, jak se v současné společnosti zachází se zvířaty, našimi těly i celou Zemí.

Zastáváme pozice racionálního veganství. Vycházíme z poznatků nejmodernější vědy. Snažíme se vyvracet mýty a podporovat racionální přístup k rostlinné stravě.

Našimi aktivitami se snažíme přispět k tomu, aby veganství bylo obyčejné, normální, běžné a dostupné.

Zapojte se

Celý projekt veganka.cz (webové stránky, videokuchařka, přednášková činnost, vydávání materiálů a další) funguje non-profitně, na principu DIY. Všichni zúčastnění se na něm podílí zadarmo, bez nároku na jakoukoliv odměnu, ve svém volném čase.

Pokud vám jsou myšlenky veganství blízké a chtěli byste v souladu s naším přístupem podpořit jejich šíření, zapojit se do projektu veganka.cz můžete několika způsoby. Nechceme po vás peníze – nabízíme možnost se aktivně zapojit. Konkrétně potřebujeme zejména:

Překladatele/překladatelky

Máme v šuplíku spoustu materiálů, zejména v angličtině, které bysme rádi přeložili do češtiny.
Rádi samozřejmě publikujeme i jiné překlady, pokud budou spadat do oblasti našeho serveru.

Autor(k)y

Píšete vlastní články? Máte v hlavě nápad na článek, který byste pro náš web rádi napsali? Kontaktujte nás!

Grafi(č)ky

Neustále řešíme různé grafické práce.. Na webu, do tiskových materiálů atd.

Programátora/programátorku šablon ve WordPressu

Veganka.cz běží na WordPressu a čas od času potřebujeme nějaké úpravy. Pokud umíte upravovat šablony atd., jste člověk, kterého hledáme!

Video editor(k)y

Veganka.cz je aktivní i na poli videí. Pokud byste náám uměli pomoc v této oblasti (zejména videografiky, ale i střihu atd.), ozvěte se.

Kromě toho nabízíme možnost i pro blogger(k)y

Máte spoustu receptů nebo existuje jiné téma související s veganstvím, které byste rádi pravidelně prezentovali? Může to být cokoliv: výživa, sport, cestování, kultura, life-style… Po dohodě nabízíme možnost zřídit si na doméně veganka.cz vlastní blog s veganskou tématikou (podobně jako už běžící veganodaktyl.veganka.cz).

Podpořte nás:

Banner na vaše webové stránky:

banner

43 Komentářů k “O nás/zapojte se

    • 23.11.2012 at 20.38
      Permalink

      Přes rok jsem semivegeatriankou a minulý měsíc začala s veganským stylem života. Vždy mi vadil fanatismus. Je neprofesionální a pokud někoho zfanatizovaného uvidím, budu mít problém uvěřit mu i jeho jméno. To je bohužel i případ velké části veganů. Před sebou samým utíkají do ideálů, snaží se působit zapáleně, uvědoměle a důležitě. Opak je však většinou nejen dojmem druhých, alébrž i tvrdou realitou. Stejně tak tomu je i u zmíněného článku o vánočních kaprech. Jakmile jsem se dostala k větě: lidé každoroční holocaust kaprů a stromků přehlížejí, přestala jsem číst. Pochopte, nemám sebemenší chuť číst článek od nevzdělaného člověka snažícího se soudit společnost a hrát si na nadbytost. To vegani NEJSOU! Velice důležitá poznámka, někteří by si jí měli vytetovat místo veganských Véček.
      Holocaust – označení pro genocidu (!) za druhé světové války (!), přesný význam – hořící pochodeň.
      Podobnýma nesmysly inteligentní lidi odradíte. A kdo jiný, než intelektuálové by měli být základnou veganství?

      Reply
      • 2.12.2012 at 18.40
        Permalink

        Aniž bych chtěl bránit používání slova holokaust ve veganské agitaci, je myslím důležité si povšimnout, že někteří židé slovo holokaust používají k upozornění na masové vraždění zvířat, např. Isaac Bashevis Singer. Sám jsem v Praze potkal dva židy, kteří říkali, že: „když vidí ‚holokaust zvířat‘, tak souhlasí s tím, že to to stejné, co udělali nám“. Jakkoli mi používání slova holokaust ve spojení se zvířaty nepřijde jako nejlepší přirovnání (stejně to cítím se slovem abolicionismus), tak je vidět, že podle těch, kterých se židovský holokaust týkal, je tohle užití legitimní.

        Reply
      • 25.1.2014 at 20.11
        Permalink

        Nebola by som až taká striktná čo sa týka výberu slova holokaust wikipédia možno nie je úplne ideálny zdroj info, ale je tam toto:
        Holokaust (iné názvy: holokaustum, zápalná obeť, zápalná obeta, nespisovneholocaust; z gréc. holokauston – celopal, holokaustum) je označenie pre systematické, štátom vykonávané prenasledovanie a hromadné vyvražďovanie etnických, náboženských, či politických skupín počas druhej svetovej vojny, vykonávané nacistickým Nemeckom a jeho spojencami.
        V trocha nadnesenom význame sa dá odstrániť to že to bolo za druhej svetovej vojny, myslím, že ako by sa niečo podobné stalo inokedy než cez druhú svetovú vojnu nazvali by to opäť holokaust. A čo sa týka etnickej skupiny vysvetlenie:
        Etnikum je zoskupenie príslušníkov určitej skupiny, ktoré má formu[1]:
        a) verbálnu (integrácia na princípe spoločného jazyka)
        b) behaviorálnu (na spoločných zvykoch a obyčajoch)
        c) kreatívnu (na spoločnej kultúre)
        Nositeľom etnika je etnická skupina.
        Myslím, že kapre majú minimálne behaviorálnu formu…. :-)

        Reply
      • 29.1.2014 at 12.01
        Permalink

        Zdá se Alfrédo, že to zatím odradilo a pobouřilo pouze Vás ;)… jste zřejmě … až moc velký intelektualní profesional semi-veganista ;)…jo…btw… „chybí Vám/Ti hořčík“… ;)))

        Ad. Cituji Vás …“ Podobnýma nesmysly inteligentní lidi odradíte. A kdo jiný, než intelektuálové by měli být základnou veganství?“ …Wow…Alfrédo…tahle věta zavání tak trochu elitářstvím…jinak ČR je plná intelektuálních profesionálních žvanilů…co se týče mne…dávám přednost zdravému selskému rozumu a soucítění 😉 ♡
        Odpovědět

        Reply
      • 29.1.2014 at 12.23
        Permalink

        Ještě něco Alfrédo. Vegany a o to více „etické“ vegany, vede především SOUCIT A LÁSKA ke zvířatům. A Ano, především etičtí veganisté-aktivisté ;)) mají jisté právo „přitvrdit“, neb vidí a viděli a studují původ a důvody a cesty „jak z toho „průseru“ pro všechnu populaci“ co nejetičtěji ven…viděli takových zvrhlostí a zvráceností, kterých jsou lidé schopni páchat a páchají především na zvířatech…že Ano, každý jeden z nich volí jinou „taktiku“ jak pomoci ostatním z hloubiny již většinově plně zautomatizovaných nevědomých zvrhlých a mnohdy velmi zvrácených, neetických, pře-ukrutných zlo-zvyků…prohlédnout. Většinou je „žel lidem, nikoli bohu“ mnohdy nutná tkz. LÉČBA ŠOKEM…by si to ti ignoranští cynikové vychovaní reklamou na usmívající se kapříky či kravičky, vůbec uvědomili…;)…je mi jasné, že potrefený jedinec bude vždy prskat jedy na okolí, ale to je „ok“, alespoň se už konečně pročistí ;))…semínko poznání a budoucího pochopení a prozření je zaseto-AMEN…Namaste i Vám Alfrédo ♡

        Reply
        • 29.1.2014 at 13.10
          Permalink

          …KAPR…nebo…DELFÍN…nebo…KRÁVA…nebo…PES…KOČKA…SLEPICE…HOLUB…JEHNĚ…KUŘE…DÍTĚ…KREV JE KREV…A MASO JE VŽDY SMRT…♡ NAMASTE

          Reply
        • 29.1.2014 at 15.53
          Permalink

          Nechtěla bys nám vysvětlit, čím zdůvodňuješ používání slova holokaust ve vztahu k (průmyslovému) zabíjení zvířat? Pokud vím, tak tradičně se slovo holokaust používalo především pro „průmyslové“ vyvražďování Židů, Romů, homosexuálů aj. V čem je pak ta paralela? Zvířata jsou sice taky v koncentrácích a jsou v nich vražděna, ale rozhodně zde není pokus o jejich vyvraždění ve stejném smyslu jako v případě Židů, Romů atd.

          Reply
          • 16.2.2014 at 1.39
            Permalink

            Hele, nic proti, ale že ty jsi ta „alfréda alias adolfa“, co nemá koule, kozy či úroveň na to, napsat své „jméno“ … ;)… myslím, že by „Kaczeka Osh“ musela bejt padlá na hlavu, kdyby s tebou ztrácela čas. Ne vážně, jasně ti to nahoře napsala a ty budeš pořád rejpat…jen hledáš hnidy a rejpáš, místo abys sklapla. Jakýkoli zvrhlý násilí je průser…a lidi se vážně chovají, jako by zvířata chtěli vyvraždit…slyšela jsi ty jedna mudrlantko uštěpačná, když seš tak přemoudřelá a přechytralá např. poslední interview Philipa Wollena nebo Gary Yourofského co měl teď nedávno v Izraeli??…Tak tady máš ty svý odpovědi a už dej pokoj. ;)…dej si semivegetariánskej párek a sklapni 😉

          • 16.2.2014 at 8.01
            Permalink

            Mno-zhyne: Uhodlo jsi mě! Stejně jako můj fluidní gender tak i to, že jsem polemikou sama se sebou (viz začátek komentářů) chtěl skrýt, že mám mnohačetnou osobnost a la Legie.

            Není nad trochu té bezmyšlenkovosti otočené o 269 stupňů..

          • 5.3.2014 at 16.14
            Permalink

            Bingo…dobré si občas „poskočit“ ;)…
            „trávou se vylaďování sice přibližuje ;)), ale stále „bylinka“
            zůstává jen pouhým „prostředníkem“ tedy „milosrdnou berličkou“…
            Slůvko „ukotvit“ bez nutné „kuřby“ zde dostává ten „pravý rozměr…jež
            je prost 3D omezujících stupňů…a to nejen o 269 :))) Oj Vavoj…to jsou věci…
            to jsou věci, každej svoji hvězdárnu :)

          • 5.3.2014 at 16.40
            Permalink

            AD.“mno-hime says:

            29.1.2014 at 15.53
            Nechtěla bys nám vysvětlit, čím zdůvodňuješ používání slova holokaust ve vztahu k (průmyslovému) zabíjení zvířat? Pokud vím, tak tradičně se slovo holokaust používalo především pro „průmyslové“ vyvražďování Židů, Romů, homosexuálů aj. V čem je pak ta paralela? Zvířata jsou sice taky v koncentrácích a jsou v nich vražděna, ale rozhodně zde není pokus o jejich vyvraždění ve stejném smyslu jako v případě Židů, Romů atd.“
            ………………………
            A…víš ty co??…:)) Chtěla ;)…tak nastraž ušiska a poslouchej!
            Máš pravdu…Jedná se zde o další stupeň zvrhlosti. Tedy o jistou „evoluci ve zvrhlosti samotné, o jistou „evoluci v pojetí holocaustu samotného a to o vypracovaném jistém perpetum mobile holokaustu“… Hitlerovi praktiky jsou v tomto případě opravdu o ničem. Máš pravdu, jedná se tedy o opakované zabíjení za účelem (nikoli konečného utrpení ukončivšího cyklu samotného „holokaustu“..) nehumálního konání tedy, umělého re-znásilňování, bezuzdného neetického bezohledného množení, chtěného či nechtěného týrání za účelem profitu, vraždění za účelem pojídání či jiného užití ostatků zvířat…“ V podstatě tedy světlo světa spatřilo nové výrazivo…RE-INFINITI-HOLOCAUST.

            PS. Btw. Ani Židy, ani Homosexuály, ani Cikány-Romy…se vyhladit nepodařilo…takže se o „holokaust“ nejednalo… Ale upřímně, když už se tu bavíme o tomto „smutně temném tématu“…když už si dovolujeme zlehčovat jakékoli utrpení všech duší i těl, která zažila a prošla jakoukoli mašinerií z výše vzpomínaných utrpení, ponížení, zvráceností a zvrhlostí… Není to, co se nyní „oddívá na zvířatech“ opravdu o level či dva – zvrhlosti a zvrácenosti výše?!?… JE. Howk…Kámen nebo Amen (jak chceš) anti semi anarcho-arachno :) alfrédo či … mno-hyme, zhyne, žíme…PS. 269 :)) pozdravuj Pet Bridge von Aktivist 😉

  • 18.12.2011 at 20.17
    Permalink

    Dobrý den,

    ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkoho dotazníku na téma VEGETARIÁNSTVÍ. Jedná se o průzkum na školní projekt (ČZU PRAHA)
    Předem moc děkuji za pomoc
    Dotazník najdete zde : http://login.oursurvey.biz/3073

    Reply
  • 25.12.2011 at 20.14
    Permalink

    nabizim moznost prekladu materialu z/do Aj (pokud mozno spise tematika zdravi)

    Reply
  • 19.6.2012 at 10.27
    Permalink

    Ahoj, jsem kadeřnice, veganka, chci se zeptat s čím si holky barvíte/melírujete vlasy =) …děkuju Lů =*

    Reply
  • 1.7.2012 at 19.14
    Permalink

    Dobrý den,
    pro všechny příznivce zdravé veganské stravy je určen nový e-shop. V blízké budoucnosti také budu vytvářet své originální recepty (slané i sladké), o které se s vámi ráda podělím. Ochutnejte kachní prsíčka se zelím. Nemá to chybu. Na knedlíky doporučuji použít nevaječnou náhradu vajecNo-EGG. Je to fakt moc dobré.

    Reply
    • 8.8.2012 at 10.39
      Permalink

      Smím se zeptat jaká je adresa toho e-shopu?

      Reply
  • 15.8.2012 at 6.42
    Permalink

    Ahoj :-) možná mám hloupý dotaz, ale snažím se dopídit jak to teda vlastně je. Když je člověk vegan nebo vegetarián, tak nejí maso, protože se jim nelíbí, jak se se zvířaty zachází na farmách a na podobných místech, kde jsou zvířata utlačovaná apod., to mi přijde fajn, zastávat se jich, ale proč se vzdávat masa úplně? Nebylo by třeba lepší si takovou farmu udělat nebo třeba najít si farmu, kde zvířata mají bezvadný podmínky? Mít tam zvířata ve výběhu, čistým a klidným prostředí a prostě tak jak to má být? Chci říct, to zvíře nebude trpět, bude si žít svůj život a co nám dá, tak to můžeme zužitkovat. Tak proč se úplně vzdávat masa?

    Reply
    • vegaholic
      15.8.2012 at 15.58
      Permalink

      Já a jistě nejenom já jsem vegan proto, že se dokážu najíst i bez toho, aniž bych zabil. Můj soucit se zvířaty jde mnohem dál než za to, zajistit jim „bezavdné podmínky“; myslím si, že člověk nemá právo bezdůvodně zabíjet. A to se týká všech živých tvorů. Zabití zvířete „pro maso“ bezdůvodné je, protože já a každý vegan dokazuje, že jde bez problémů a omezení žít i bez živočišných „produktů.“ Snad jsem ti odpověděl…

      Reply
    • 16.8.2012 at 11.27
      Permalink

      Připojuju se k vegaholicovi a jen za sebe dodám, že kořeny veganství vidím u velkochovů (ať už k „produkci“ masa, mléka, vajec, kožešin). Nebýt velkochovů a jejich totalitní nadvlády nad těly mimolidských zvířat, asi by veganství nevzniklo a vegetariánství by se omezovalo jen na pár intelektuálů/ek (a la Élisée Reclus) a nábožensky založených lidí.

      Druhý problém, spíše praktického rázu, je ten, že „humánní maso“ se ve skutečnosti nedaří vyprodukovat (natož, aby ho bylo dost pro všechny a ne jenom pro ty, kteří/é si ho můžou dovolit): Na farmách, které se jako „humánní“ označují, se kvůli ceně a pohodlí pořád dělají ty stejné praktiky jako ve velkochovech (kastrace, usekávání ocásků, vytrhávání zubů, …), jen v malém. Doporučuju http://animalvoices.ca/2011/04/05/a-piece-of-the-pie-selections-from-the-2011-thinking-about-animals-conference-part-1/ (třetí) a http://www.upc-online.org/thinking/green_eggs.html.

      Další faktický problém je, že zvířata, která chceš vykořisťovat kvůli jejich tělním tkáním a „produktům“ (mléko, vejce) musíš držet na omezeném prostoru a určovat jim, kde se můžou a kde už nemůžou pohybovat. Vztáhni si to na sebe; líbilo by se ti, kdyby mocná mimozemská entita, která má zálibu ve tvém masu, tě držela v oblasti jedné městské ulice a v největším rozkvětu tvého života – čtvrtině tvé normální délky života; tj. ve 20 letech – tě zabila? Je zjevné, že nelíbilo, a ani by tě nemuseli mučit ve velkochovu.

      Ale to jsou jenom doprovodné „detaily“, jádro je pro mě to, co napsal vegaholic.

      Reply
    • 20.1.2013 at 11.47
      Permalink

      Je lepší dávat než brát….to je vše

      Reply
    • 29.1.2014 at 12.38
      Permalink

      Lenko…chuti masa se vzdávat nemusíš…jez co sama cítíš že je pro Tvou duši-tělo to pravé. JSI TO CO JÍŠ. ;). Existuje velké množství vgn či veg alternativ za maso…vygoogli si např. „GOODY FOODY“ řízečky 😉 a nebo jukni třeba zde…http://www.veganfoods.cz/Alternativa-masa/ … jsou toho opravdu mraky, kdo chce, cestu a alternativu najde. Otázkou zůstává „Tvá osobní touha“… chceš – li ale jíst maso z jiných tvorů…nejdříve je osobně za živa poznej, pak je z láskou profesionálně a ve veškeré úctě zabij a maso jako „dar“ jejich života Tobě opět s jistou úctou a respektem sněz. Proč ale uměle množit zvířata za účelem získání jejich masa či kůže, když již není v naší civilizaci válka ani hladomor a za vše již existují chutnější, zdravější a etičtější alternativy ;)…VOLBA JE NA KAŽDÉM Z NÁS… ♡

      Reply
  • 10.11.2012 at 18.17
    Permalink

    Zdravíčko! Moc ráda překládám a více než polovina mého studia obsáhne články či filmy v angličtině.. Mám také hromadu veganských receptů a tipů v angličtině, které se každým dnem množí a které pro Vás ráda přeložím po/při tom, co přeložím něco z Vašeho šuplíku, jak říkáte.. Není tu přímý kontakt, doufám, že se domluvíme. 😉
    Mějte se!

    Reply
  • vegaholic
    22.11.2012 at 20.26
    Permalink

    Prosím, napiš nám na mail: vegan (a) veganka.cz

    Rádi ti něco pošleme, máme toho dost.. a nestíháme.. což je vidět i na tom, že web teď trochu zkomírá…

    Reply
  • 9.6.2013 at 15.33
    Permalink

    Ahoj začli jsme dělat Vegan-večeře od Forliberation festu na vrahu každý poslední čtvrtek v měsíci. První večeře byla hodně úspěšná za podpory fesťáku a hromadou lidí, na druhé jsme se sešli čtyři a jedno mimino, na teď třetí nás už bylo asi dvanáct a úspěch byl velký:). Je to supr že to tak roste:). Vůbec jsme nevěřili s přítelkyní že to tak pojede. Lidi to baví, chutná a přežrává!!!! 😀 Toš kdyby jste někdo někdy jel kolem tak mrkněte na stránky vrah.cz a možná budete mít štěstí a zrovna bude další supr večeře! čau!!! L.

    Reply
  • 16.6.2013 at 15.12
    Permalink

    Dobry den,

    nabizim moznost prekladu z AJ, zajimaji me clanky o zdrave vyzive.

    Take pokud ma nekdo zajem mohu zaslat Nutritional yeast (suche supinky co se mohou pridat do jidla nebo posypat na jidlo a chutna to trochu jako syr) http://en.wikipedia.org/wiki/Nutritional_yeast

    Videokucharka je bezva, ale rada bych uvitala nekde pod videem recept ktery byl v tom videu – jen takovy navrh.

    Reply
    • vegaholic
      11.7.2013 at 17.16
      Permalink

      Hano, nenechala si na sebe zadny kontakt…

      Reply
  • 6.9.2013 at 17.14
    Permalink

    Ahoj, neuvazovali jste o rubrice “ Rady pro zacinajici vegany“? Asi 2 mesice se snazim byt vegankou, ale mam s tim znacne problemy. Koupila jsem si napr. misto mleka Zajice a az posleze jsem se dozvedela, ze neni vegan. Tak bych mohla pokracovat, o drogerii ani nemluvim… Jinak jsem s timto druhem stravovani spokojena. Chybi mi jedina vec a to kureci vyvar s nudlemi. Existuje nejaka alternativa? Diky

    Reply
    • vegaholic
      18.9.2013 at 20.06
      Permalink

      A víš že uvažovali? Chtěli jsme tady udělat takové FAQ, ale zatím jsme se k tomu nedostali..

      Reply
    • 29.1.2014 at 12.51
      Permalink

      To jsou „chutě“…Jídlo je jedna z největších drog…No určitě veganská aka kuřecí s nudličkami jako od babí půjde ukuchtit…bude to jen chtít zahrát si na M.D.VGN-RETTIGOVOU ;). Tak to mě tenkrát před lety, když jsem přecházela na veganství chyběl jen aspik…vážně…šíleně :)))… každopádně jakékoli polévky na „živočišném“ základě etc.mě osobně, nevím jak u ostatních…začali smrdět a být přesolené… jo ještě byl problém „sýr a máslo“… to ale tak nějak odeznělo časem přechodem na „raw-vegan“… je to individualní, ale alternativu uděláš či najdeš dříve či později… za vše… to vím z osobní zkušenosti na 101% 😉 …

      Reply
  • 24.5.2015 at 18.00
    Permalink

    Ahoj, rád bych se zeptal, jestli byste nemohl někdo poradit kde se nachází veganská potravinová banka v Olomouci.

    Díky :-)

    Reply
  • 5.6.2015 at 17.43
    Permalink

    Dobrý deň,
    som grafik a môžem vám pomôcť pri tvorbe webovej a tlačovej grafiky, ak budete mať záujem.

    Reply
    • vegaholic
      5.6.2015 at 22.18
      Permalink

      Dobrý den,

      toho zcela jistě velmi rádi využijeme. Jdu Vám napsat e-mail!

      Reply
  • 21.6.2016 at 5.06
    Permalink

    Dobrý den,

    mohl bych překládat texty z AJ a NJ. Zkušenosti s překládáním už mám, překladatelské střevo snad taky :
    ).

    Reply
  • 28.11.2019 at 18.35
    Permalink

    Dnes jsem si pustila přednášku pana Houdka z r. 2018 – Veganství prakticky. V úvodu má úvahu, jak přejít na veganství. Tak jen chci říct, že jsem přešla z „normální stravy“ na veganskou ZE DNE NA DEN. Doslova. Byl to strašnej skok, důvody byly – dejme tomu (dejme tomu!) – zdravotní. Sice to bylo poněkud náročné, přesně proto, jak říká, že je třeba plánovat, mít suroviny a vědět, co-kdy-kde ohledně jídla. Ale jinak jsem to ustála úplně v pohodě, mimo těch organizačních záležitostí bych si skoro ani nevšimla, že je něco jinak :-) Takže můj začátek veganského stravování byl přesně 16.5.2019. Jak říká p. Houdek – začala jsem objevovat nové chutě, „nové světy“, nové možnosti. Je to osvěžující změna v trochu stereotypním zajetém životě. Nejdřív nebylo jisté „na jak dlouho“, ale po těch několika měsících to vidím jako napořád 😉 Chápu, že jsem teprve veganské miminko a půl roku na vegan. stravě je zřejmě nic-nevypovídající, ale nezměnila jsem stravu, ale životní strategii a opravdu nemám nejmenší chuť se vracet.
    Jen ještě podotýkám, že se u mě opravdu nejedná o módní záležitost. A štvou mě celebrity, jak z nich najednou jsou módní vegani….a za pár měsíců se vrací k běžné stravě.
    Píšu to jen jako informaci, že skokově to jde, záleží na tom, jak si to uspořádáte v hlavě. Pokud by se vám tyto moje zkušenosti hodily, můžete je klidně někde použít :-)
    Eva – Teplice

    Reply
  • 18.3.2022 at 21.06
    Permalink

    pzanm53

    Reply
  • 29.3.2022 at 1.30
    Permalink

    bjku7qa

    Reply

Napsat komentář: Kaczeka Osh Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>