Každodenní veganská strava – prakticky a levně (záznam přednášky)

Níže najdete záznam přednášky „Každodenní veganská strava – prakticky a levně.“

Dejte nám vědět, zda-li se vám tento formát (tedy audio) zamlouvá a máte o něj zájem – pokud bude, rozšířili bychom do budoucna tyto stránky i o audio materiály..

přednášku najdete ZDE

 

Pavel Houdek

Pavel Houdek

Dlouholetý vegan, sportovec, lektor a novinář. Vedle tohoto webu je také zakladatelem Vegan sport clubu (http://sportuj.veganka.cz) a lektorem přednášek o veganství .

12 Komentářů k “Každodenní veganská strava – prakticky a levně (záznam přednášky)

  • 9.1.2014 at 15.16
    Permalink

    Ano, audio je skvělé!! Děkuji.

    Reply
  • 10.1.2014 at 16.30
    Permalink

    Zajímal by mě ten vápník. Všimla jsem si, že se mi začaly trochu drolit zuby a na internetu jsem se dočetla, že vápník z většiny rostlinných zdrojů je velmi špatně vstřebatelný (např. u máku údajně 10 %). Zajímalo by mě, jestli se např. chia semínka dají považovat za plnohodnotný zdroj.

    Reply
    • 11.1.2014 at 14.31
      Permalink

      Doporučuju přečíst diskuzi k článku tady: http://veganka.cz/dvanact-let-na-veganske-strave/
      Podle oficiálního stanoviska veganské asocice (americké) je potřeba vápník ve stravě suplementovat tj. doplňovat z jiných zdrojů než jsou běžné potrviny. Možná, že to tak přímo nepíšou, ale doporučené denní dávky jsou tak vysoké, že bez mléka není(téměř) možné získat z běžné stravy tolik vápníku. Hodně veganů vápník získává z obohacených potravin (rostlinná mléka obohacená mořskou řasou, tofu srážené vápníkem…jen některé tofu) nebo ze stravních doplňků. Je dobré zařadit do jídelníčku listovou zeleninu s vysokým obsahem vápníku a výbornou vstřebatelností (lepší než mléko) tj. kapusta kadeřavá, kadeřavá petržel, štěrbák, brokolice. Bohužel například štěrbák a kapusta kadeřavá jsou u nás vzácně k dostaní, ikdyž na zahrádce rostou pěkně. Pro tvorbu zubů a kostí je dále důležitý vitamín D3 (D2), který v létě získáme ze slunce, v zimě je to horší. Je možnost ho suplementovat např. veganský vitamín D3 Vitashine http://vitashine-d3.com/ nebo pravidelně jíst houby sušené na slunci nebo houby na které působilo UV záření: http://www.wmmagazin.cz/view.php?cisloclanku=2013120006

      Reply
      • 12.1.2014 at 13.07
        Permalink

        Souhlasím. Jen si dovolím poznamenat, že WM magazín je obecně značně neseriozní časopis/web — léčba HIV elektrizací krve.., mikrovlnky způsobují rakovinu.. apod. — odkazovaný článek jsem ale pravda nečetl.

        Reply
  • 11.1.2014 at 13.55
    Permalink

    Zdravím, nevíte jak je na to s B12 chlorella? Všude možně, i na obalu píšou, že 5g denně je více než 800% doporučené denní dávky

    Reply
  • 11.1.2014 at 14.37
    Permalink

    Vitamín B12 je podle současných poznatků třeba ve veganké stravě doplňovat ze stravních doplňků (veganské doplňky s obsahem vitamínu B12 obsahují vitamín B12, který byl vyprodukován laboratorně bakterií. Spirulina nené povaováno za vhodný zdroj tohoto vitamínu (obsahuje analogy, které se v krevním rozboru tváří jako vitamín B12, ale fungují jinak). Doporučuju přečíst: http://vitaminb12bereteho.wordpress.com/

    Reply
  • 12.1.2014 at 8.41
    Permalink

    odkaz b12beretoho.
    jaj, ten uvodni odstavec je jak vycucany z prstu reklamniho agenta. Byl sem nestastny, nic nepomahalo, pak se objevil vasi stranku a najednou zazrak. berte to!. (jen poznatek 😉 )

    Reply
    • 12.1.2014 at 13.03
      Permalink

      Naopak! :) Oproti obdobnému brebentění je ten citát neanonymní a od člověka s jistou reputací. (Jen dodatek :).)

      Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>